torsdag 2 december 2010

Favorit i repris.

I december år 2001 var jag på en fest där det serverades risgrynsgröt, rött vin samt hembränt. Den kvällen slutade inte bra. Jag minns fortfarande hur jag stod ute i 30 minusgrader och spydde och spydde, ända tills jag var stadig nog att vingla hemåt. Det var en onsdag så det gick inga nattbussar - jag fick gå ungefär en mil. Jag kunde ha sovit hos min bästa vän men hon låg tyvärr utslagen på sin säng i ungefär samma tillstånd som jag, trots envisa knackningar på hennes fönster med en sopborste så vaknade hon inte. Jag har förlåtit henne för det nu.
Men! Skam den som ger sig! Nu, nio år senare, gör jag ett nytt försök. Går det att äta risgrynsgröt och dricka rött vin till? Är det gott, är det farligt, hur kommer det att gå? Otroligt spännande, men vad gör man inte för att liva upp en annars ganska tråkig torsdag. Jag bör tillägga att jag inte planerar att dricka hembränt - det har jag inte gjort sedan, låt säga, 2003. Jag minns fortfarande smaken - hembränt blandat med Fanta. Jag saknar det inte. Jo, kanske lite ibland, men det är mest för att vi trots allt hade jävligt roligt under de där kvällarna. De kvällar som inte slutade med spyor och utslagna bästa vänner vill säga.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar