fredag 29 januari 2010

Att inte ligga med varandra.

Hemma, lite fulla, av med kläderna, hångel, hångel, hångel.
"Vi har ingen kondom" säger jag.
"Nähä" säger han.
"Nej..."
Hångla lite mer, varför inte? Det är ju fint att hångla, han är bra på att kyssas. Bli kåta, bli kåtare.
"Nej, men nu får vi lägga ner, vi kan inte ha sex utan kondom" säger jag.
"Okej."
Vi lägger oss ner, andas ut lite, ska sova.
"Men vad fan är det för taktik du kör? Ett, två, tre fyra, fem och sen bara droppa att du inte har nån kondom?" säger han.
"Eh...Det kunde väl lika gärna du ha tänkt på eller? Och vad då taktik? Man kan inte hångla om man inte ska ligga eller?"
"Nej okej, men nu är det ju skitsvårt att somna. Antingen ligga eller sova tycker jag."

Whats up with that? För det första: är det min uppgift att alltid ha kondomer hemma? Han kunde väl fan också ha tänkt på det? Och sedan att han utan tvekan var beredd att ligga utan kondom. Fine, ingen av oss kanske har någon könssjukdom, men det där med att bli gravid då? Nej nej, det är ju inte hans sak, inte hans ansvar, det är ju inte han som måste handskas med det sedan om det skulle hända. Och till sist, "ligga eller sova"? Det är alltså en omöjlighet att bara hångla. Det är helt otänkbart att man kan kyssas och ligga nära varandra utan att sedan stoppa in kuken i fittan? Och att han liksom hintar om att jag bär ansvaret för att han inte kan sova. Den klassiska teasern som tjejer alltid kör med. Man kåtar upp killen och säger sedan nej. Det är så vi tjejer jobbar, bara för att det är så himla roligt! Jag var minst lika kåt som han var men inte fan blev jag sur på honom för att han inte hade med sig kondomer, det är ju sånt som händer. Så vad ger honom rätt att reagera på det viset? Fast ja, det är klart, det är ju väldigt mycket jobbigare för killar att vara kåta än det är för tjejer, för tjejer blir inte sexuellt frustrerade och vi har inte heller samma sexuella behov/lust som killar...Jag blir så jävla trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar