tisdag 26 januari 2010

Första dejten.

Ikväll ska jag på dejt. En riktig dejt, vi ska dricka vin och sitta vid ett bord med tända ljus. Värmeljus dock, men ändå. Jag måste fundera ut vad jag ska ha på mig, raka mig under armarna, inte äta vitlök. Jag måste även komma på smarta saker att säga, kanske lyssna in mig lite mer på Bear Quartets senaste skiva så jag vet vad jag pratar om. Försöka skyla över det faktum att jag är bostadslös och att jag egentligen inte vet vad jag pluggar. Samt tala tyst om att mina favoritfilmer alla har Hugh Grant i huvudrollen. Men jag måste även tänka på att vara mig själv, jag är skitrolig när jag är mig själv och jättetråkig när jag försöker vara någon annan.
Kort sagt kommer jag förmodligen presentera en något modifierad version av mig själv och det antar jag att även han kommer att göra. Så vi kommer sitta där, två nervösa personer, inte helt ärliga och inte helt sig själva, uppklädda och fixade som fan, men med det där "jag-slängde-bara-på-mig-vad-som-låg-närmast-uttrycket" i ansiktet. Men det är ju det som är grejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar