torsdag 18 november 2010

Att föda som en val


Jag spekulerade kring min egen förlossning av fyrlingar igår kväll. Jag tror nämligen jag kommer åka på det i framtiden. Det är såklart inte helt säkert att det blir fyra men det känns så och magkänslan ska man lyssna på.

Scenariot är följande.
Jag skvalpar omkring i ett badhus. De fyra små skvalpar omkring i mig. Jag simmar i ett ljudlöst vakum och letar mig snart upp för att graciöst kast med kroppen mot vattenytan. Jag gör det. Vattnet sköljer över bassängkanten och jag är nere igen. När jag ska göra mitt andra valkast med kroppen far den första ungen ut, som en liten säl. Min kille simmar efter med en hov.
Tre kvar och jag går mot trampolinen. Svikten är egentligen för mjuk men jag vill göra en rejäl kanonkula. Ett två tre hopp och jag är i luften. Jag vänder mig till sittande position och skjuter iväg den andra ungen i händerna på min kille som står vid kanten. Ner i vattnet igen.

Sen vet jag inte hur jag ska få ut de andra två. Jag kanske drar en enkel bubbelpools förlossning eller föder den tredje i rutchkanan på två händer.
Där är det bara fantasin som sätter gränser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar