fredag 19 mars 2010

När den andra inte vill ligga.

Okej, en hel del om att ligga men det är ju en ganska viktig grej.
Dagens ämne: när killen helt plötsligt "inte är sugen". Hur kan man undgå att känna sig rejected och bortvald och oattraktiv? Jag menar, det är en sak om klockan är skitmycket, båda är trötta, man ska upp och jobba osv. Då är det ju ingen stor grej att den ena är för trött eller osugen. Men om man är mitt uppi det hela, hånglar och båda är peppade och så tappar han helt plötsligt sugen!? Inte coolt.
1. Jag känner mig osexig.
2. Jag undrar om jag gjorde något fel.
3. Jag undrar vad det var som hände i hans huvud.

Och när hans enda förklaring är "jag vet inte, jag tappade bara sugen" blir man ju inte hjälpt precis. Och sedan, typ morgonen efter, eller bara ett tag senare när han helt plötsligt är sugen igen, vad gör man då? Jag är ju fortfarande sugen men egentligen vill jag bara "åh nej, men nu tappade jag sugen" för att hämnas vilket ju inte känns så moget. Så istället ligger man ju med varandra, för det vill båda två, men innerst inne kan jag ändå känna mig lite i underläge för att liggandet då sker på hans villkor.
Oh, it´s complicated. Men ack så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar